Každý čtvrtek novou knihu (17)

Každý čtvrtek novou knihu. Heslo, které něco pamatuje, ale to ještě není důvod ho zatracovat. V minulosti symbolizovalo nutnost vystát mnohdy nekonečnou frontu, jen abyste zjistili, že vyjma klasiků marxismu leninismu už na vás z aktuální nabídky knih nic, co byste chtěli číst nezbylo. Dnes máme problém opačný - knih vychází tolik, že udržet si byť jen elementární přehled o tom, co zajímavého se natrhu právě objevuje, je nadlidský výkon. Proto jsme se rozhodli k osvědčenému hesli vrátit. A jelikož nejsme troškaři, budeme v tomto nekonečném seriálu vybírat každý týden hned čtyři knihy, které by vaší pozornosti rozhodně utéct neměly. Tady je máte.

Jo Nesbo: Netopýr

Jo Nesbo - NetopýrPrvní román ze série případů Harryho Holea, ve kterém nekonvenční kriminalista odjíždí do Sydney sekundovat místní policii při vyšetřování. Kniha získala řadu ocenění a odstartovala dráhu Joa Nesboho k dnešní pozici hvězdy světové krimi.

V Austrálii je nalezena mrtvá norská dívka. Vše poukazuje na to, že byla znásilněna a zavražděna. Oddělení vražd osloského policejního ředitelství vysílá do Sydney kriminalistu Harryho Holea, jehož úkolem je sekundovat místní policii při vyšetřování. Zároveň si zde má Harry odpočinout od problémů s alkoholem i psychických potíží. Při autonehodě totiž jeho vinou zemřel mladý kolega. Pasivně přihlížet a jen radit však Harry neumí, a tak se ve vyšetřování začíná navzdory nelibosti australských kolegů silně angažovat, zvláště poté, co vyjde najevo, že nejde o jedinou vraždu a že má policie patrně co do činění se sériovým vrahem. Harry se postupně dostává do prostředí pasáků, drogových dealerů, prostitutek, transvestitů, cirkusáků i boxerů a seznamuje se se světem a s legendami původních Austrálců a jejich prostřednictvím také s netopýrem - symbolem smrti.

"Netopýr má už všechno, pro co čtenáři Harryho Holea milují", Klára Kubíčková, MF Dnes.

Netopýra si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Justin Cronin: Dvanáctka

Justin Cronin - DvanáctkaV mezinárodním bestselleru Přechod vytvořil Justin Cronin nezapomenutelný obraz apokalyptického světa, v němž celý americký kontinent zachvátí tajemná „upírská" infekce. Ve Dvanáctce se příběh vrací do roku Nula. Nakažení lidé se mění ve vraždící nesmrtelná monstra a chaos a zmar postupně ovládá jedno město za druhým. Uprostřed vylidněného světa přežívají zbytky těch, jimž se dosud nákaza vyhnula. Těhotná lékařka Lila, válečný veterán Kittridge a dospívající April se setkávají uprostřed zkázy, aby zjistili, že nejsou úplně sami...Ve sto let vzdálené budoucnosti zatím Amy a její přátelé bojují o přežití posledních potomků lidstva. Jejich nepřítel se však změnil: prvních dvanáct infikovaných totiž usiluje o mnohem víc než jen o povraždění posledních živých bytostí na Zemi.

Dvanáctku si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Anders de la Motte: Game

Anders de la Motte - GameTřicetiletý Henrik Pettersson, zvaný HP, se vrací z nočního tahu stockholmskou podzemní dráhou domů. Na sedadle proti němu leží mobilní telefon, který po chvíli zabliká a vyzve ho esemeskou ke vstupu do hry. Naivní Henrik neodolá, přestože zpráva ho varuje, aby si vše pořádně rozmyslel. Za první splněný úkol (krádež deštníku) obdrží na účet finanční odměnu. Díky další dobře odvedené práci získá přístup na svůj herní profil – a zjistí, že už ho podporuje menší fanklub… Zadání jsou stále nebezpečnější, ohlasy stále větší a částky na kontě stále vyšší. Pak přijde úkol, jehož splnění obnáší útok na lidské životy. HP netuší, že půjde i o jeho blízké. Ze hry však není cesty zpátky… Nejlepší švédský kriminální debut roku 2011, úvodní díl trilogie překládané do šestadvaceti jazyků, thriller o moderních IT technologiích, nabitý akcí, překvapivými zvraty a nečekanými rozuzleními.

Game si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Antonio Carluccio , Gennaro Contaldo: Dva italští gurmáni

Antonio Carluccio , Gennaro Contaldo - Dva italští gurmániPředevším vášeň pro dobré a jednoduché jídlo svedla dohromady dva vynikající kuchaře žijící v Londýně. Navíc Gennaro Contaldo je ten legendární kuchař, který naučil Jamieho Oliviera vše, co ví o italské kuchyni. Kniha nabízí více než 100 receptů, které vycházejí z tradiční domácí italské kuchyně a nad kterými se vám budou sbíhat sliny. Poznáte pokrmy od předkrmů až po dezerty, tak jak je vaří skuteční Italové. Opravdu nepostradatelná kniha pro každého skutečného milovníka italské kuchyně.

Dva italské gurmány si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.