Každý čtvrtek novou knihu (14)

Každý čtvrtek novou knihu. Heslo, které něco pamatuje, ale to ještě není důvod ho zatracovat. V minulosti symbolizovalo nutnost vystát mnohdy nekonečnou frontu, jen abyste zjistili, že vyjma klasiků marxismu leninismu už na vás z aktuální nabídky knih nic, co byste chtěli číst nezbylo. Dnes máme problém opačný - knih vychází tolik, že udržet si byť jen elementární přehled o tom, co zajímavého se natrhu právě objevuje, je nadlidský výkon. Proto jsme se rozhodli k osvědčenému hesli vrátit. A jelikož nejsme troškaři, budeme v tomto nekonečném seriálu vybírat každý týden hned čtyři knihy, které by vaší pozornosti rozhodně utéct neměly. Tady je máte.

Paullina Simonsová: Měděný jezdec

Paullina Simonsová - Měděný jezdecPoutavá historická freska je zároveň nezapomenutelným příběhem o lásce vzdorující hrůzám války i lidské zášti. 17letá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska.

V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze ...

Měděného jezdce si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Joanne K. Rowlingová: Prázdné místo

Joanne K. Rowlingová - Prázdné místoPo nenadálé smrti čtyřicátníka Barryho Fairbrothera zůstane Pagford v šoku. Je to zdánlivě idylické anglické městečko s dlážděným náměstím a starobylým opatstvím, ale za hezkou fasádou zuří tichá válka. Bohatí válčí s chudými, teenageři s rodiči, manželky s manželi, učitelé se žáky. Pagford rozhodně není tím, čím se zprvu zdá. Prázdné místo, které po Barrym zůstane v městské radě, se brzy stane katalyzátorem největší války, jakou město zažilo. Kdo bude triumfovat ve volbách provázených vášněmi, pokrytectvím a nečekanými odhaleními? Brilantně napsaná kniha, která je autorčiným prvním románem pro dospělé čtenáře, zároveň nutí k přemýšlení a na každé své stránce znovu a znovu překvapuje.

Prázdné místo je velkolepý a skvěle napsaný román o soudobé společnosti a Rowlingová v něm vytvořila fascinující svět, v jehož postavách zaručeně rozpoznáte své vlastní sousedy. „Zpočátku má čtenář pocit, že čte Vraždy v Midsommeru a pohodlně se usadí na gauči s miskou brambůrků. Zrada nastane, když ve dvě ráno zjistí, že se nechal strhnout Malströmem sociální tragédie, gauč je pokrytý posmrkanými kapesníky a v srdci zůstalo prázdné místo," říká překladatelka Hana Zahradníková, která s knihou strávila téměř půl roku, a dodává: „Tessa chce pomáhat, Krystal chce miminko, Tlusťoch chce život, Andrew chce Gaiu, Gaia chce Londýn, Kay chce Gavina, Gavin chce Mary, Mary chce zpátky mrtvého manžela – a co chcete vy? Ať vám chybí cokoli, v téhle knížce to najdete – úpravné záhonky i drogová doupata, hospodyňky i trosky."

Prázdné místo si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Cade Jared: Agatha Christie jedenáct dní nezvěstná

Cade Jared - Agatha Christie jedenáct dní nezvěstnáNejvětší záhadou v životě Agathy Christie bylo její neobjasněné zmizení v prosinci 1926. Když byla proslulá spisovatelka po jedenácti dnech objevena, prohlásila, že trpí ztrátou paměti, a celá událost zůstala nevysvětlena.

Jared Cade ve svém poutavě napsaném životopise odkrývá toto tajemství a vysvětluje, jak a proč tehdy Agatha utekla od svého manžela. I když se kniha zaměřuje především na těchto jedenáct znepokojivých dní a jejich dalekosáhlých důsledků, autor ukazuje, jak se promítají i v její pozdější tvorbě. Jedinečná osobnost jedné z nejoblíbenějších autorek současnosti je zachycena ve zcela novém světle na základě poctivého bádání a za pomoci Agathiny rodiny, která mu poskytla některé dosud neznámé materiály ze svého archivu. Je to napínavý detektivní příběh Agathina života, který by si neměl nechat ujít žádný skutečný obdivovatel Královny zločinu.

Agathu Christie jedenáct dní nezvěstnou si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Sarah Watersová: Náklonnost

Sarah Watersová - NáklonnostMargaret Priorová, mladá dáma z lepší společnosti, má před sebou ušlechtilý úkol. Coby dobročinná návštěvnice bude docházet do Millbanku, nejponuřejší ženské věznice v Londýně, a stýkat se s tamními trestankyněmi. Skeptická a nešťastná Margaret, zotavující se z pokusu o sebevraždu, vidí v ženách z Millbanku jen prosté ubožačky, dokud se neseznámí se Selinou Dawesovou. Mladá spiritistka, odsouzená za podvod při seanci, přitahuje Margaret od prvního okamžiku a díky ní se nechá stále hlouběji zatahovat do světa duchů a zjevení, otisků nehmotných dlaní a nevysvětlitelných úkazů.

Náklonnost si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.