Každý čtvrtek novou knihu (12)

Každý čtvrtek novou knihu. Heslo, které něco pamatuje, ale to ještě není důvod ho zatracovat. V minulosti symbolizovalo nutnost vystát mnohdy nekonečnou frontu, jen abyste zjistili, že vyjma klasiků marxismu leninismu už na vás z aktuální nabídky knih nic, co byste chtěli číst nezbylo. Dnes máme problém opačný - knih vychází tolik, že udržet si byť jen elementární přehled o tom, co zajímavého se natrhu právě objevuje, je nadlidský výkon. Proto jsme se rozhodli k osvědčenému hesli vrátit. A jelikož nejsme troškaři, budeme v tomto nekonečném seriálu vybírat každý týden hned čtyři knihy, které by vaší pozornosti rozhodně utéct neměly. Tady je máte.

Taylor Stevensová: Neviňátko

Taylor Stevensová - NeviňátkoTaylor Stevensová je zajímavá osobnost. I kdyby nebylo série jejích skvělých thrillerů s Vanessou Michael Munroeovou, samotný její život je natolik neobvyklý, že by stálo za to se o ni zajímat. Vždyť kdo má ve dvaceti za sebou život na ulici, dospívání v apokalyptické sektě a cestování s komunou po více než dvaceti zemích čtyř kontinentů. A kdo vzápětí poté, co se vymanil z této nepravděpodobné životní ságy, stvoří příběh a svět zcela nový, a tak podmanivý, že mu propadnou miliony čtenářů po celém světě?

Akcí a napětím nabitý thriller, jehož hlavní protagonistkou je hrdinka Lovkyně informací (Knižní klub, 2012), provokativní a asociální Vanessa Michael Munroeová, žena bez nervů, ale i bez pudu sebezáchovy. Před osmi roky byla pětiletá Hannah unesena za mexické hranice, do světa kultu Vyvolených. Osm let stoupenci Proroka dítě ukrývají, převážejí ze země do země a chrání jejího únosce. Několik následovníků však ze sekty uprchne a rozhodne se Hannah osvobodit. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je věřit někomu, kdo nikomu nevěří ... a nikdy se nevzdá.

Neviňátko si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Terry Pratchett: Šňupec

Terry Pratchett - ŠňupecVelitel Samuel Elánius se cítí skvěle. Přesto je více méně okolnostmi (méně) a svou milovanou ženou Sibylou (více) přesvědčen o tom, že potřebuje dovolenou, která prospěje jak jemu, tak malému Samíkovi.

Venkovská idylka je nádherná, ale nudná. Jenže jak říká Elánius: „Kde jsou policajti, tam je zločin!" Brzy se i v Hrabství začnou vynořovat různé menší i větší záhady, a už to není jen to příšerné venkovské ticho, co nedává Elániovi spát. Co se to v Hrabství stalo před lety? Co o tom ví místní kovář Zafrkoň? A kam se najednou poděl?

Zabil ho Elánius, jak by ráda dokázala místní smetánka, hlavně mladý lord Gravid Rzezacz? Má s tím něco společného bývalý policista Jeminák, zdejší hospodský? A co místní skřeti a jejich schránky unggue? Pašuje se v Hrabství opravdu jen tabák? Získá malý Samík do své sbírky konečně vytoužený sloní trus? A provdají se dívky – šesterčata Orobincova? To vše řeší Elánius za skvělé pomoci nedostižného Jeefese, který nemá konkurenci.

Terry Pratchett znovu tak, jak ho mají čtenáři rádi.

Šňupec si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Karel Štorkán: Kronika katů Mydlářů (souborné vydání 3 knih)

Karel Štorkán - Kronika katů MydlářůKronika katů Mydlářů zaznamenává ve třech knihách Meč magistra medicíny, Kati ve službách císařů a Katova vinice, které vycházejí poprvé společně, výjimečný příběh vzdělance, lékaře a popravčího mistra Jana Mydláře a všechny důležité historické události v Praze a Evropě za vlády císaře Rudolfa II. a během třicetileté války, jejímž aktérem se stal Mydlář jako vykonavatel staroměstské exekuce nad 27 českými pány.

Historický román se odehrává v rudolfínské Praze a z jeho hrůzostrašných, tajemných a krví obestřených historií vystupuje pohnutý životní příběh Jana Mydláře. Katovské řemeslo bylo ponižující živností a katové byli psanci životem i duší, pouze Jan Mydlář byl výjimkou. Vystudoval lékařství a chirurgii na univerzitě a katovým pomocníkem se stal v naději, že zachrání krásnou Dorotku, s níž během studií prožil vášnivou lásku. Byl duší protestant a ctil Boha, uměl výborně latinsky a věřil ve spravedlnost, přestože se na tomto světě nemusí vždy prosadit. I přes své opovrhované řemeslo se Mydlář brzy stal bohatým a respektovaným mužem.

Druhá kniha katovské kroniky zachycuje události v letech 1610-1622, které vedly k bitvě na Bílé hoře. Její děj vrcholí staroměstskou exekucí českých pánů v roce 1621, která neblaze změnila osud českého národa a předznamenala tragický konec Mydlářova manželství.

V poslední svazku katovské kroniky předá Jan Mydlář krvavou živnost synovi Ondřejovi a věnuje se jen své vinici a milované medicíně, ale znovu do jeho života vstoupí záhadná Eliška Štefková a její syn a s nimi příběh o zlodějích stříbra a Lichtenštejnových manipulacích s ražbou mincí.

Mydlářův nový dům na levém břehu Vltavy je známý po celé Praze, protože v něm ošetřil a vyléčil mnoho nemocných a zraněných i ze zámožných rodin. Mydlář se proslaví jako téměř zázračný lékař, ale jemu záleží už na jediné věci - uchránit svou vnučku před opovržením, které dopadá i na potomky katů. To se mu nakonec daří s pomocí bohatého benátského obchodníka, kterého vyléčil z nebezpečné nemoci, a bývalé jeptišky Johanky, která u něho najde útočiště.

Kroniku katů Mydlářů si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.

Caine Rachel: Prokletý dům (Upíři z Morganville - kniha první)

Caine Rachel - Prokletý důmÚpíří šílenství, zahájené sérií Stmívání, se postupně rozmáhá do netušených rozměrů, vznikají desítky nejrůznějších epigonů či oportunistů, vezoucích se na upírské (vlkodlačí a já nevím jaké ještě další) vlně. Ne tak Upíři z Morganville - tato série úctyhodných patnácti (zatím) knih vznikla téměř paralelně se Stmíváním (první kniha vyšla jen o rok později) a může nám tak nabídnout vlastní pohled do světa upírů nezatížený onou pozdější mánií. V češtině právě vychází kniha první, takže vítejte v Morganville. Po západu slunce ale raději zůstaňte doma. Městu začínají vládnout ti, kdo nejsou úplně mrtví ...

Claire přijela do Morganville studovat a dobře se bavit. Nepředpokládala, že spolužačky z koleje jí budou už od začátku ztrpčovat život. Ani pronájem pokoje ve velkém starém domě však vůbec není změnou k lepšímu. Noví spolubydlící mají svá temná tajemství ... ale přijmou Claire mezi sebe, když se ulice města začnou hemžit zlem žíznícím po čerstvé krvi ...

Prokletý dům si za akční cenu můžete pořídit v Dobrých knihách.