Fanouš je zpět: Tentokrát je to na Klytoře

Fanouš to zase dokázal a vyšel. Už podruhé v samostatné knize. Dan Černý a nakladatelství Novela bohemica prodalo dostatečné množství prvního sešitu, aby bez obav, ba s úsměvem na líci, vydalo další díl příběhů nesnesitelného jedenáctiletého génia, který vypadá trochu jako neurotický a popudlivý Hurvajs…

Tři úkoly pro Klytoru napsal a nakreslil Dan Černý ještě před Továrnou zkázy. Důvodů, proč se nakladatelství rozhodlo vydat nejdříve pozdější knihu, může být více, tím hlavním ale bude potřeba představit Fanouše jako nepostradatelného hrdinu a hlavního „bouchače“ - i v jedenácti to lze dotáhnout daleko. Vzhledem k tomu, že nově vydávané příběhy míří i mimo komiksovou komunitu, která Fanouše velmi dobře zná, byl to dobrý tah.

S Klytorou pro živou vodu

Jak už sám název napovídá, Fanouš nebude mít v příběhu, odehrávajícím se protentokrát na cizí planetě, hlavní slovo. Do popředí se dostává Klytora, osmnáctiletá obrýlená kráska, díky jejíž plnoletosti může Fanouš i na místa, kam by jej jinak nepustili. Vzhledem k tomu, že je Klytora současnou největší českou superhrdinkou, budou mít všichni její fanoušci dozajista radost (ne že by neměl fanoušky také Fanouš, ale na Klytoru, kterou je sice občas potřeba zachránit, se přece jenom lépe dívá - proti čemuž by Fanouš protestoval).

Po únosu mimozemšťany a kosmické přestřelce se Fanouš s Klytorou ocitají na podivné planetě, která připomíná prostředí namíchané hned z několika slavných komiksů a scifáren. Je tu něco z Arnala, něco z Muriel a kousek Barbarelly. To všechno je říznuté poetikou z ortodoxní periody Čtyřlístku a nezaměnitelným smyslem autora pro parodii a nejrůznější citace.

Když rozmačkáte snoubence…

Protože při nouzovém přistání rozmáčklo kosmické plavidlo snoubence zlé královny, musí Fanouš zaujmout jeho místo. Pokud ovšem Klytora nepřinese živou vodu od senilního a chlípného děda Všechnověda a dvě hlavy. První patří konkurenčnímu zlému králi, druhá čarodějce první kategorie - s oběma má zlá královna nevyřízené účty.

Zatímco Fanouš si podle všeho užívá relativního klidu v zajetí královny, která se do něj zamilovala, Klytora je pro jeho záchranu donucena k sexu s ohavným mimozemšťanem, zajme ji zlý král a unese pterodaktyl… Zkrátka a dobře nenudí se ani ona ani čtenáři. Chytré citace a spousta gagů, k tomu pohledná Klytora, která vypadá podstatně lépe než její jméno. To všechno vytváří skvělý komiks a Fanouš se klidně jednoho dne bude moci stát kultovní záležitostí, ze které se čas od času bude (třeba, možná) citovat i nějaká ta hláška.

Knížka lidového čtení

Nebudeme si tu přitom namlouvat, že jde o nějaké veledílo. Nikoli. Jde o zábavné čtení, které má ukrátit dlouhou chvíli. A to mu jde znamenitě. Nesnaží se předávat žádné jiné poselství, než že všude ve vesmíru vládne stejný nepořádek a lidi jsou lidi. Tedy mimozemšťani jsou mimozemšťani. A že padouchy je potřeba zničit bez slitování, což alespoň v dané chvíli pomáhá.

Takže pokud jste se s Fanoušem ještě neměli tu čest setkat, neváhejte ani vteřinu. Lepší sice bude pořídit si zároveň s Třemi úkoly pro Klytoru také Továrnu zkázy, ale je jisté, že nebudete litovat (zejména pokud jste vyrůstali na Čtyřlístku). Fanouš je vycházející hvězda českého komiksu (která je na scéně sice už dávno, jen se prozatím pohybovala spíše v undergroundu) a díky grantu Ministerstva kultury ho dozajista čeká zářná budoucnost plná zlikvidovaného neřádstva všeho druhu!